Nu är ansökan för e-day 2018 kontaktsamtal öppen!

Du ansöker om ett kontaktsamtal genom att fylla i formuläret för respektive företag som du finner intressanta. Du kommer därefter att bli kontaktad av företagen som finner ditt CV intressant. Därför rekommenderar vi starkt att ditt CV är uppdaterat och innehåller aktuella kontaktuppgifter. Vi i projektgruppen för e-day 2018 vill passa på att än en gång att tacka årets företag.

För att få ansöka krävs även ett medlemskap i Södertörns Förenade Ekonomers krävs. Ett medlemskap är gratis och alla kan bli medlemmar här. http://www.sofre.se/bli-medlem/

Företagen

adecco

Adecco Sweden AB
Rekrytering


Läs mer
adecco

Adecco Sweden AB

Rekrytering

Grundades år 1996

Cirka 5 000 Anställda | Verksamma i 64 länder.


Om Oss

Adecco Group är ett multinationellt företag i bemanningsbranschen och listat på Fortunes Global 500-lista. Koncernen sysslar också med konsultation och rekrytering. Adecco Group är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange.

Företaget har över 7 000 kontor i 60+ länder, 37 000 fast anställda och har kontinuerligt omkring 700 000 personer i uppdrag. Adecco Group Sverige består av tre olika varumärken:

  • Adecco Sverige
  • Badenoch & Clark
  • Modis


Våra värderingar

  • Passion
  • Entrepreneurship
  • Responsibility
  • Team Spirit
  • Customer Centricity



PWC

PWC
Revision, redovisning, skatt och konsulttjänst


 

Läs mer

PWC

Revision, redovisning, skatt & konsulttjänster

Grundades år 1933

Cirka 3 600 Anställda | Verksamma i mer än 150 länder.


Om oss

PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 50 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi har 100 kontor i landet och 3 600 medarbetare. Global expertis PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 157 länder och har cirka 208 000 medarbetare. Som medlem i PwC-nätverket har vi tillgång till resurser, metoder, kunskap och expertis inom hela det internationella nätverket. Det är kombinationen av global expertis och lokal närhet som gör oss framgångsrika.

Våra värderingar

Inom PwC-nätverket har vi en gemensam uppförandekod, Code of Conduct, som är gemensam för alla medarbetare. Koden innehåller affärsetiska principer och betonar vikten av att våra medarbetare alltid bär med sig ett gott förhållningssätt i frågor som rör till exempel mänskliga rättigheter, social rättvisa och miljömässig hänsyn. Den bygger på våra kärnvärden Teamwork, Leadership och Excellence. Teamwork Vi kommer fram till de bästa lösningarna i samarbete med kollegor och kunder – ett samarbete som är förutsättningen för att vi ska kunna leverera rätt kompetens och rätt lösning utifrån kundens specifika behov. Leadership Vi leder varje uppdrag genom nytänkande, ansvarstagande och handlingskraft. Excellence PwC:s kunder har rätt att alltid förvänta sig hög kvalitet i det vi levererar, men vår målsättning är högre än så. Vi strävar alltid efter att åstadkomma något utöver det kunderna förväntar sig.




PE Accounting
Redovisning


 

Läs mer
PE

PE Accounting

Redovisning

Grundades år 2011

Cirka 75 Anställda | Verksamma i hela Sverige och är en systemleverantör samt redovisningsbyrå i ett.


Om Oss

PE är ett bolag som förändrar hela redovisningsbranschen. Vi är både en systemleverantör & en redovisningsbyrå i ett - och erbjuder våra kunder en helt digital och automatiserad ekonomilösning. Vi har precis blivit Di Gaseller för tredje(!) året i rad och fortsätter att växa stadigt. I takt med att vi växer är vi alltid intresserade av drivna redovisningsekonomer i början av karriären som vill vara med på resan! Är du nyfiken på att arbeta med framtidens redovisning? och vill du dessutom arbeta i ett ungt, modernt och snabbt växande bolag – Då har vi utmaningen för dig. Välkommen med på resan!

Våra värderingar

Glädje, Prestigelöshet, Nyfikenhet & Ansvar

PE Accounting är ett kunskapsbaserat företag, som bygger på varje medarbetares individuella engagemang och vilja att utvecklas. Att vara en del av PE är att vara en del av ett framgångsrikt och snabbt växande bolag, där inga frågor är för dumma och inga utmaningar för stora. Hos oss finns inte utrymme för rädslan att misslyckas. Det är så vi hela tiden, tillsammans, driver utvecklingen framåt. Vi anser att en trivsam och glädjefylld arbetsplats är en absolut förutsättning för ett framgångsrikt företagande – En god sammanhållning och familjär företagskultur är därför av största vikt för oss. För att du skall trivas hos oss på PE tror vi att du gillar en entreprenöriell miljö med högt i tak. Framförallt vill du arbeta på ett företag där man har roligt, utvecklas, firar och kämpar tillsammans.




Student Consulting
Bemanning- & rekrytering


 

Läs mer
Stundet Consulting

Student Consulting

Bemanning- & rekrytering

Grundades år 1997

Cirka 11 000 Anställda | Verksamma i Sverige, Norge och Danmark. Skandinaviens största jobbnätverk för ung personal.


Om oss

StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag som är specialiserat på studenter, akademiker och unga i karriären. Vi har under det senaste året hjälpt över 11 000 personer ut i jobb i Sverige, Norge och Danmark. Vi erbjuder dig att ta del av Skandinaviens största jobbnätverk för ung personal. Vårt nätverk består av 150 uppdragsorter, över 2 500 kunder och 13 800 beställare. StudentConsulting startades 1997 som ett företag som gav studenter extrajobb, men är idag mycket mer än så. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av unga människor där ni som studenter, nyexaminerade akademiker och unga i karriären hittar ert arbete via oss samtidigt som företagen hittar sina framtida medarbetare. StudentConsulting är kollektivavtalsanslutna och är ett auktoriserat bemannings- samt rekryteringsföretag.

Våra värderingar

StudentConsulting är ett värderingsstyrt företag och vi har gemensamt i verksamheten tagit fram våra fyra kärnvärden; Resultat, Engagemang, Enkelhet och Team. Våra kärnvärden representerar vad vi står för och är grunden i bolaget. Dessa värderingar går som en röd tråd genom hela organisationen och är riktlinjer i beteenden och beslut. Värderingarna ger oss en grund att stå på och hjälper oss att fatta beslut som skapar och underhåller vår företagskultur. Vi är övertygade om att en stark värdegrund leder till hög kvalitet och hög servicenivå i vår relation till kandidater, kunder och medarbetare.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
exhibitorlogo1477576782056-HB_SMALL_RGB (1)

Handelsbanken
Bank & Finans


Läs mer

Handelsbanken

Bank & Finans

Grundat år 1871

Cirka 12 000 Anställda | Banken har landsomfattande kontorsnät i Sverige, Storbritannien, Danmark, Finland, Norge och Nederländerna vilka ses som hemmamarknader, och bedriver verksamhet i mer än 20 länder.


Om oss

Vi är våra relationer. Vi uppstår i mötet. Oavsett var eller hur det sker; i telefonen, i rådgivningen på det lokala bankkontoret eller på hemsidan. Vi gillar den personliga kontakten människor emellan. Våra goda relationer är grunden till att vi fortsätter vara en stabil bank år efter år. Vi tycker helt enkelt att det är kul att göra våra kunder nöjda. Därför ser vi till att finnas där kunderna finns, nära deras vardag och verklighet. På bankkontoret, webben eller i appar och telefon. Hos oss är kundmötet och det framtida bankkontoret under ständig utveckling. Vi vill erbjuda våra kunder vad de efterfrågar, så snabbt som möjligt. Vare sig de väljer att möta oss på bankkontoret, webben, appar eller telefon. Som medarbetare hos oss finns stora möjligheter att utvecklas åt det håll som intresserar dig mest, vare sig du vill bli chef, specialist eller satsa på en internationell karriär. Vi har cirka 400 kontor i Sverige och verksamhet i fler än 20 länder. Vi är en internationell bank med många möjligheter, både för dig som kund och som medarbetare.

Våra värderingar

Hos oss är alla viktiga. Vi kommer från olika platser med olika bakgrund, erfarenhet och utbildning. Vi har olika perspektiv, tänker olika och bidrar därför på olika sätt. Allt detta försöker vi dra nytta av i vår verksamhet. Varje dag. Vi har en stark tro på människan och uppmuntrar egna initiativ. Vi söker innovativa lösningar och uppskattar förmågan att tänka tvärt om. Utgångspunkten i allt vi gör är att vi har en stark drivkraft att göra våra kunder nöjda. Vi har ett genuint intresse för att göra affärer, och dessa gör vi alltid med kundens bästa som utgångspunkt. Förmågan att sätta kunden i centrum är en förutsättning för att lyckas hos oss. I Handelsbanken har det alltid varit självklart att arbeta hållbart och långsiktigt. Därför arbetar vi aktivt med hållbarhetsfrågor i alla delar av banken varje dag,vare sig det gäller källsortering på det lokala bankkontoret eller hållbara placeringslösningar för våra kunder.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
AcademicWork

Academic Work
Bemanning- & rekrytering


Läs mer
PE

Academic Work

Bemanning- & rekrytering

Grundades år 1998

Cirka 75 Anställda | Verksamma i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Schweiz.


Om Oss

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering av studenter och akademiker i början av sina karriärer. Det är vår nisch, vårt expertområde och en målgrupp vi tror på. Vi har verksamhet i sex länder och förmedlar över 16 000 jobb per år. Vi vänder oss till dig som studerar eller är akademiker med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Genom oss kan du få utvecklande arbete inom olika branscher, knyta viktiga kontakter inför framtiden och få en bra start på din karriär. Academic Work erbjuder en stor variation av möjligheter. Du kan arbeta som konsult eller bli direktrekryterad, på såväl heltid som deltid. Vi samarbetar med ett stort antal organisationer, stora och små, internationella och lokala, med verksamhet inom de flesta branscher. Vi erbjuder också icke-studierelaterade extrajobb som kan vara bra att ha vid sidan av sina studier, dels för att tjäna extra pengar men också för att få viktig arbetslivserfarenhet.

Våra värderingar

Academic Work började med att en grupp nära vänner hade en idé om att matcha studenter med företag. Atmosfären i den lilla källaren där de först satt var en mix av målmedvetenhet, fokus, samarbete, svett och tårar. Men framförallt skrattades det. Den där speciella atmosfären har aldrig lämnat Academic Work. En företagskultur betyder ingenting om den bara står nedskriven på ett papper som sedan stuvats undan någonstans. Kultur är något levande. Det är själen i företaget. Och precis som allt annat levande behöver kulturen andra för att växa och utvecklas. Den måste levas varje dag genom varje medarbetare. På Academic Work får vår kultur just den hjälp som behövs. Hur det är möjligt? För att vi har värderingar som är enkla att förstå och samtidigt väldigt viktiga. Share energy, Beat yesterday och Show heart.



SEB

SEB
Bank & Finans


Läs mer

SEB

Bank & Finans

Grundat år 1856

Cirka 15 500 anställda | I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge , Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner


Om oss

SEB har ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider. Att arbeta i SEB innebär att vara med om en spännande resa. Drivet av digital transformation och strävan att inkludera hållbarhet som en naturlig del av det vi gör kommer vi att fortsätta att ändra våra förutsättningar. Det innebär att det blir än viktigare för oss att fortsätta utveckla våra medarbetare och hitta nya talanger, med rätt kompetens och värderingar.

Våra värderingar

Kunderna först
Våra kunders behov kommer först och vi utgår alltid ifrån hur vi kan skapa verkligt värde för dem.

Engagemang
Vi är personligen måna om våra kunders framgång och tar eget ansvar för hur vi agerar.

Enkelhet
Vi strävar efter att förenkla det som är komplext.

Samarbete
Vi åstadkommer mer genom att arbeta tillsammans



EY

EY
Revision, juridik, ekonomi och konsulttjänster


 

Läs mer
PE

EY

Revision, juridik, ekonomi och konsulttjänster

Grundades år 1949

Cirka 260 000 Anställda | Verksamma i över 150 länder.


Om Oss

EY is a values-driven company and our values are alive and important to us. The process of developing our values was partly based on the demands placed on our company and our industry, and partly on the image that people around the world had of our corporate culture.

► People who demonstrate integrity, respect, and teaming. We are often told that we have an excellent EY spirit which is probably due to the fact that we have such a strong team spirit. We're all working towards the same objectives and our company culture encourages us to teach one another what we know. There are no sharp elbows or internal rivalry here. We treat one another with respect, no matter what level you are at in the company. Integrity is about taking personal responsibility to act in the correct manner. This means that we turn down assignments that are not in line with the professional standards of our company.

► People with energy, enthusiasm, and the courage to lead. EY is a progressive company that wants to make an impact on its industry and the community. We provide clients with training and we are visible in the media and press. We have challenging growth targets and we aspire to attain a leading position in the industry. In order to accomplish this, it is important to have motivated employees who want to develop and are interested in making an impact and a difference.

► People who build relationships based on doing the right thing. In our opinion, professionalism is about being social, honest and service-oriented, as well as being responsible, proficient and delivering on our promises. The close collaborative relationship of the service lines allows us to leverage the combined expertise of the firm.



CivilEkonomerna

Civil Ekonomerna
Fackförbund


Läs mer

Civil Ekonomerna

Fackförbund

Grundades år 1936

Cirka 40 Anställda | Verksamma i hela Sverige och är största nätverket för ekonomer.


Om Oss

Med 44 000 medlemmar är Civilekonomerna Sveriges största nätverk för ekonomer och den självklara partnern genom hela karriären. Vi arbetar för att stärka våra medlemmar i viktiga frågor som lön, balans i livet, kompetensutveckling och jämställdhet. Ingen kan ekonomer som vi. Medlemskapet är helt kostnadsfritt för studenter under hela studietiden, max sex år.

Våra värderingar

Civilekonomerna fokuserar på individens behov. Det är en ledstjärna i vår roll som förbund och intresseorganisation. Våra värderingar handlar om professionalismens betydelse för en positiv samhällsutveckling; arbetets värde som grund för välstånd och personlig utveckling samt en positiv inställning till ekonomisk tillväxt och internationalisering.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
GrantThornton

Grant Thornton
Revisions- & konsultföretag


Läs mer
Stundet Consulting

Grant Thornton

Bemanning- & rekrytering

Grundades år 1950

Cirka 1 200 Anställda | Verksamma i hela världen.


Om oss

Grant Thornton är Sveriges enda stora revisions- och konsultföretag med fullt fokus på ägarledda bolag. Det innebär unika möjligheter för dig som vill utvecklas i din karriär. Inget sätter sådan fart på din utveckling som riktigt intressanta arbetsuppgifter. Hos oss får du ta ett helhetsansvar och du jobbar ofta direkt med kundens ledning. För att stå rustad inför de utmaningar du möts av i ditt dagliga arbete får du gå ett individuellt anpassat utbildningsprogram.

Våra värderingar

Vi tror på ett samhälle där alla arbetar tillsammans för att ta tillvara på näringslivets innovationskraft och potential. Att arbeta med entreprenörer för att skapa framgångsrika tillväxtbolag är vår drivkraft.

Genom att ge ansvarsfulla, hållbara och framtidsinriktade råd till dynamiska ägarledda företag, bidrar vi inte bara till arbetstillfällen utan också till bättre miljö, större social inkludering och stärkt konkurrenskraft. Framtiden kommer ställa nya krav på både kompetens och sätt att arbeta. Den insikten motiverar oss att ständigt prova nya vägar med det yttersta målet att skapa värde tillsammans med våra kunder. För att kunna nå vår vision arbetar vi integrerat med hållbarhet i hela vår verksamhet.

Vi har även fokus på de hållbarhetsområden där vi har störst påverkan ur hållbarhets och affärsstrategiskt perspektiv och som prioriterats högst av Grant Thorntons intressenter. Våra prioriterade områden, öka hållbar rådgivning, hållbart arbetsliv och tillväxt i samhället genomsyrar vår övergripande strategi och våra affärsmål för 2018 - 2021.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
skatteverket

Skatteverket
Förvaltningsmyndighet


Läs mer

Skatteverket

Offentlig verksamhet

Inrättades år 2004

Cirka 10 600 Anställda | Verksamma i hela Sverige.


Om Oss

Skatteverket är till för alla i samhället. Vi vill att det ska vara lätt att göra rätt – till exempel när du betalar skatt, säljer eller köper bostad, startar och driver företag, flyttar eller gifter dig. Vårt uppdrag från regeringen består av tre delar:
  • bidra till ett väl fungerande samhälle för privatpersoner och företag
  • bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn
  • Motverka brottslighet
Det innebär att vi arbetar med skatter, folkbokföring, äktenskapsregistret, fastighetstaxering, bouppteckningar, id-kort och att utreda skattebrott. Vi är också borgenär åt staten. Vi har drygt 10 000 medarbetare och har verksamhet i hela landet.

Våra värderingar

Skatteverkets vision är "Tillsammans gör vi samhället möjligt." Vi är till för medborgarna och företagen. Tillsammans kan vi skapa ett bättre samhälle. Det centrala i visionen är att vi ser till att det är enkelt och tryggt för alla att göra rätt. Vi på Skatteverket har ett ansvar för att tillsammans med andra skapa ett bättre samhälle. Våra värden ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer inom Skatteverket. Vi är till för medborgarna, vi utgår från att alla vill göra rätt för sig och betraktar varje möte som en möjlighet att skapa förtroende för vår verksamhet. Alla som har med oss att göra ska uppfatta oss som lyhörda, att vi tänker nytt och tar ansvar.

Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
Unionen

Unionen
Fackförbund


Läs mer
Unionen

Unionen

Fackförbund

Grundades år 2008

Cirka 900 Anställda


Om oss

Unionen är Sveriges största tjänstemannaförbund för dig som vill jobba på den privata arbetsmarknaden efter examen. Alltså i näringslivet. Just nu är vi Sveriges – och världens – snabbast växande fackförbund med 620.000 medlemmar. För endast 100 kronor blir du studentmedlem hela studietiden oavsett hur länge du studerar. Förutom att se till att du är trygg på extrajobbet och sommarjobbet så stöttar vi dig med rabatter, stipendier och ger dig chansen att delta på utvecklande seminarier. När det är dags att helt ta klivet ut i arbetslivet ser vi till att du får experthjälp med CV, personligt brev och intervjuteknik samt löner och villkor. Vi hjälper dig också på vägen med ett unikt kontaktnät på några av Sveriges populäraste arbetsplatser.

Våra värderingar

Unionen är en medlemsstyrd organisation som bygger på solidaritet och värderingar som värnar grundläggande demokratiska principer i samhället, respekten för jämställdhet, jämlikhet, och mångfald samt alla människors lika värde. Förbundet är partipolitiskt obundet.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
BDO

BDO
Rådgivning, Revision och Företagsservice


Läs mer

BDO

Rådgivning, Revision och Företagsservice

Grundades år 1948

Cirka 700 anställda i Sverige, 64 000 anställda världen över | Verksamma i fler än 160 länder.


Om Oss

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer. Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Hos oss handlar det om att erbjuda det lilla extra. Vi är ödmjuka inför våra kunders behov och är duktiga på att lyssna och förstå. Vi brinner för service, tycker om människor och vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Vi tror det är just det som gjort att vi för sjätte året i rad har branschens nöjdaste kunder, något som vi självklart är otroligt stolta över.

Våra värderingar

Relationsdrivna
Vi sätter människor främst. Vi verkar för inkluderande arbetsmiljö där lagarbete och relationer är nyckelfaktorer för vår framgång.

Servicedrivna
Vi brinner för service och eftersträvar att hela tiden leverera marknadens bästa kundupplevelse. Varje dag, i alla kanaler, i våra möten och på alla sätt.

Progressiva
I en komplex, digital och föränderlig värld vill vi vara framåtblickande. Därför arbetar vi för en kultur där nya idéer får liv och där anställda kan växa såväl som människor som professionella.

Kompetenta
Kunskap som konkurrensfördel. Att vara bäst på service kräver bred branschkunskap och djup spetskompetens. Dessa två egenskaper delar vi både med varandra och våra kunder.

Proaktiva
Vi ligger steget före vad gäller personligt engagemang och ansvar. Det innebär att vi håller våra löften och levererar på våra åtaganden, såväl mot kunder som medarbetare.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
EF

Education First
Samordnare av utlandsstudier


Läs mer

Education First

Samordnare av utlandsstudier

Grundades år 1965

Cirka 46 500 Anställda | Verksamma i 110 länder världen över.


Om Oss

EF, Education First, är världens största utbildningsföretag. Vi kombinerar språk, kultur och akademiska studier för att tillhandahålla kurser och program som omvandlar drömmar till möjligheter över hela världen. Välj mellan 52 destinationer och 11 olika språk och maximera din akademiska och personliga potential med oss!

Våra värderingar

”Öppnar upp världen med hjälp av utbildning!”



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
Amendo

Amendo
Bemanning & rekrytering


Läs mer

Amendo

Bemanning & rekrytering

Grundades år 2001

Cirka 300 Anställda | Verksamma i hela Sverige.


Om Oss

Företaget återkommer med information.



Våra värderingar

Företaget återkommer med information.



1025-6950-50x50-0

Ecster
Finans


Läs mer
Ecster

Ecster

Finans

Grundades år 2014

168 anställda | Verksamma i Sverige och Finland


Om Oss

I över ett halvt sekel har vi tillsammans med våra kunder utvecklat och förfinat våra produkter och tjänster. Idag har vi en bred palett av betalsätt som ger hundratusentals kunder möjlighet att finansiera allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna. Vi samarbetar med tusentals säljföretag över hela Sverige och erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Vår målsättning är att säljföretag ska få fler nöjda och återkommande kunder. Det gör vi genom att erbjuda enkla och konkurrenskraftiga betallösningar, oavsett var köpet sker. Vi vill att handeln ska uppleva oss som en av sina bästa vänner när det kommer till betallösningar – både fysiskt och digitalt.

Våra värderingar

Vår vision är att vi ska upplevas som Handelns bästa vän. Närvarande, Inspirerande och Omtänksamma är ledord för att nå vår vision.

Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
talent

Talent Recruitment
Bemanning & rekrytering


Läs mer

Talent Recruitment

Bemanning & rekrytering

Grundades år 1998

Cirka 30 Anställda | Verksamma i hela Sverige.


Om Oss

För en lyckad en rekrytering krävs det mer än att allt stämmer på pappret. Det där lilla extra måste också finnas där. Arbetsgivaren och kandidaten måste matcha. Vi lär känna våra kandidater och ser talangen i varje människa samt brinner för att identifiera de bästa talangerna inom ekonomi och administration. De tjänster som vi tillsätter varierar från ekonomiassistenter till junior controllers till traineeuppdrag. Tillsammans med vårt systerbolag Finance Recruitment så täcker vi hela spektrumet av tjänster inom ekonomi, bank och finans.




Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
logo-fb

Reach for Change
Ideell organisation


Läs mer
ReachforChange

Reach for Change

Ideell organisation

Grundades år 2009

Verksamma i över 18 länder på tre kontinenter


Om Oss

Vi tror att en människa kan förändra världen. Vad som krävs är mod, passion och en bra idé. Men vi tror också att den som är modig nog att försöka förändra världen kommer att behöva hjälp – någon som vågar tro på idén och som hjälper till att ta de första stegen. Det är här vi kommer in. Vi hittar människor med banbrytande idéer som kan bidra till en bättre värld för barn och hjälper dem sedan genom vårt inkubatorprogram att göra idén till verklighet.

Reach for Change är en svensk ideell organisation som hjälper sociala entreprenörer att utveckla innovationer som skapar en bättre värld för barn. Vi är en snabbt växande och global non-profit organisation grundad av Kinnevik-gruppen och Sara Damber. Vi startade i Sverige 2010 och idag stödjer vi mer än 250 sociala entreprenörer runt om i 18 länder. Entreprenörernas innovationer bidrar i sin tur till att skapa bättre förutsättningar för flera hundra tusen barn varje år.

Våra värderingar

För att kunna förändra världen har vi bestämt oss för att vara:

Smarta. Det här betyder att vi är pragmatiska, resultatinriktade och kunniga om vår bransch.

Modiga. Vi står för det vi tror på och misslyckas hellre än gör ingenting.

Passionerade. Allt vi gör, gör vi för att komma närmare vårt mål; att göra världen bättre för barn.


Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
manpower

Manpower
Bemanning & rekrytering


Läs mer

Manpower

Bemanning & rekrytering

Grundades år 1953

Cirka 10 000 anställda | Verksamma i över 80 länder.


Om Oss

Få företag erbjuder dig lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Manpower. Vi är marknadsledare, en av Sveriges största arbetsgivare och ger dig ett brett urval av jobb – oavsett om du vill arbeta som uthyrd konsult eller vill bli rekryterad till ett annat företag. Genom våra verksamhetsområden – uthyrning, rekrytering, Stöd & Matchning – förmedlar vi nya jobb åt omkring 1 000 personer varje månad. Bland våra kunder hittar du många av de företag som studenter rankar som mest attraktiva arbetsgivare.

Tillsammans med Experis, Right Management och ManpowerGroup Solutions ingår Manpower i koncernen ManpowerGroup. Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Verksamheten i Sverige genererar drygt 20.000 jobb varje år och vi finns på drygt 50 orter med 12 000 medarbetare.

Våra värderingar

ManpowerGroup är ett värderingsstyrt bolag som inkluderar alla människor på arbetsmarknaden. Vi är 12 000 kollegor på drygt 50 orter i Sverige som tillsammans jobbar efter tydliga värderingar: tro på människans förmåga samt kraften i kunskap och innovation. Vi tycker att alla har rätt till ett jobb och vårt mål är att hjälpa människor till egen försörjning. Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden växer och utvecklas med alla som jobbar på ManpowerGroup. De talar också om för dig som vad vi står för och tydliggör vår riktning som bolag.

People


Vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.

Knowledge


Vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.



aspia

Aspia
Redovisning, lön & rådgivning 


Läs mer
Aspia

Aspia

Redovisning, lön & rådgivning

Grundades år 2009

Verksamma i över 18 länder på tre kontinenter


Om Oss

Aspia är ett nyetablerat varumärke med många års erfarenhet inom redovisning, rådgivning, lönetjänster och en mängd andra företagsnära tjänster. Vi är 1 450 anställda och finns på 71 kontor runt om i landet. Fram tills vi startade vår verksamhet nu i år var vi en del av PwC, ett globalt företag som funnits i många år. Är du nyfiken, gillar att göra skillnad för kunden och vill jobba med andra som brinner för samma sak som du, då kommer du känna dig som hemma hos oss på Aspia. Tillsammans skapar vi rätt förutsättningar för dig att nå dit du vill.






dfind

Dfind
Rekryterings- och konsultföretag inom IT


Läs mer

Dfind

Rekryterings- och konsultföretag inom IT

Grundades år 2005

Cirka 1 400 anställda | Verksamma i Sverige och Norge


Om Oss

Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom ekonomi, finans och lön. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Som konsult hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi ett stort utbud av utbildningar och seminarium via några av de största revisionsbyråerna, nätbaserade utbildningar samt föreläsningar och konsultträffar. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som konsult.

Våra värderingar

På Dfind Finance arbetar vi och lever utifrån våra värderingar to know, serve and trust, striving for perfection och simultaneous promotion of all interests. Våra värderingar vägleder oss i vårt aktiva arbete för en grundläggande värdegemenskap hos såväl medarbetare som kunder.

To know
Vi är experter och vi vet att det oftast är detaljerna som gör skillnaden. Vi känner våra kunder och deras verksamhet väl samt våra kandidater och vår affär. Vi vet var de befinner sig idag och vad deras önskade läge är.

To serve
Vi blir framgångsrika genom vår vilja att alltid förmedla utmärkt service och genom vår strävan att alltid överträffa förväntningarna.

To trust
Vi värdesätter våra relationer och behandlar alla på ett respektfullt sätt.

Striving for perfection
Vi strävar alltid efter att på ett innovativt sätt förbättra och utveckla oss. Vi gör med glädje allt vi kan för att våra kunder och kandidater ska vara nöjda. Det är detaljerna som gör det.

Simultaneous promotion of all interests
Vi ser till helheten och tar vårt sociala ansvar på allvar. Vår verksamhet och våra affärer ska alltid ha en positiv inverkan på samhället.

Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
finansförbundet

Finansförbundet
Fackförening 


Läs mer
Aspia

Finansförbundet

Fackförening

Grundades år 1889

Cirka 48 anställda | Verksamma i över 18 länder på tre kontinenter


Om Oss

Finansförbundet är Sveriges största fackliga organisation inom bank- och finansbranschen. Vi är det självklara valet för alla som arbetar inom finansbranschen, oavsett utbildningsbakgrund och befattning. Vi vet vad som är bra villkor, bra lön och bra arbetsmiljö i finansbranschen.

Våra värderingar

Varför medlemskap? Vill du jobba inom bank och finans och undrar hur du får in en fot i branschen? Vilka dina rättigheter är när du sommarjobbar? Eller behöver du hjälp med ditt CV? Du tjänar på att ha koll på dina rättigheter och skyldigheter, i såväl ditt eget arbetsliv som branschen i stort. Ju bättre förberedd du är, desto mer redo kommer du att känna dig när det är dags att ta steget ut i arbetslivet. Hur mycket du får ut av ditt medlemskap beror till stor del på dig själv och hur mycket du vill nyttja våra tjänster. Ju mer aktiv du är, desto mer får du tillbaka. Vårt mål är att göra din övergång från studielivet till arbetslivet så smidig och framgångsrik som möjligt.
  • Genom ditt medlemskap får du tillgång till
  • branschspecifik lönestatistik
  • rådgivning och stöd av förbundets ombudsmän som är arbetsrättsspecialister
  • gratis seminarier
  • branschnyheter
  • lönestatistik
  • söka-jobb-tips
  • rabatter och förmåner
Hos våra ombudsmän kan du få hjälp med både personlig rådgivning och namn på företagskontakter. Finansförbundets styrka är att vi har förtroendevalda på arbetsplatserna som är experter på vad som händer i företaget. Genom dessa kan du vara med och påverka den dag du börjar arbeta.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
jurek

Jurek
Rekrytering och bemanning


Läs mer

Jurek

Rekrytering och bemanning

Grundades år 2006

Cirka 250 anställda | Verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall


Om Oss

Jurek grundades 2016 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Bland våra kunder finns Sveriges största företag, men också statliga myndigheter och många mellan och små företag. Kort och gott kan vi erbjuda alla typer av uppdrag och anställningar – i många fall roller som annars aldrig kommer ut på den öppna arbetsmarknaden.

Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och kortare uppdrag.

Vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har nyligen gjort ett nyförvärv av ett specialistföretag inom HR (ID-Entity) och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri för femte året rad.

Våra värderingar

Vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden.

Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk.

Rätt person på rätt plats

Vi sätter stor heder i att alltid hitta rätt person till rätt plats. För oss innebär det mer än att ha rätt kvalifikationer på ett CV. Det innebär att man även passar in i företagskulturen och kan anpassa sig efter kundens visioner och målsättningar.



azets

Azets
Ekonomi- & HR/lönetjänster


Läs mer
Aspia

Azets

Ekonomi- & HR/lönetjänster

Grundades år 2016

Cirka 3000 anställda | Verksamma norden.


Om Oss

Våra 3000 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 20 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter. Azets är ett nytt företag med en rik historia. Vi bildades 2016 som ett resultat av Vismas försäljning av Business Process Outsourcing-divisionen. Under många år har vi levererat tjänster inom redovisning, lön, HR och finansiell rådgivning via 80 kontor i Norden. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Med tiden har vi utvecklat en unik kombination av erfarenhet, smarta lösningar och kunskap om lokala regelverk. Automation och digitalisering har skapat många möjligheter för våra kunder. Vi har ständigt utvecklat nya och användarvänliga lösningar för att förbättra kundernas verksamheter. På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Våra värderingar


  • Personal
  • Accurate
  • Responsible
  • One step ahead
Vår vision är att se till att våra kunder lyckas. Azets förenklar och stödjer verksamheter i deras tillväxt. Vi använder skräddarsydd teknologi för att omvandla data till insikter. Och vi utvecklar verktyg och ger råd för att hjälpa våra kunder att minska kostnader och öka konkurrenskraft.



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal
ST

Fackförbundet ST
Fackförbund


Läs mer

Fackförbundet ST

Fackförbund

Grundades år 1904

Cirka 10 000 anställda | Verksamma i hela Sverige.


Om Oss

Karriär i staten I staten finns många spännande jobb för den som är ung och välutbildad med samhällsengagemang. Och det är inte vilka jobb som helst – de handlar om att styra och utveckla Sverige. De närmsta åren blir inte mindre än 142 000 jobb lediga i staten! Två av tre statliga arbetsgivare säger att de ser ett ökat rekryteringsbehov. En annan tydlig trend är att behovet av specialistfunktioner ökar. 2015 hade 76 procent av alla statligt anställda eftergymnasial utbildning, att jämföra med 48 procent på arbetsmarknaden i stort. Staten är inte löneledande, skattefinansierad verksamhet brukar inte vara det. Däremot får den som arbetar i staten kompensation genom bra förmåner som facket drivit igenom. Till exempel har anställda i staten generösa semestervillkor, bra pensionsavtal och kompensation för förlorad inkomst i samband med föräldraledighet och sjukskrivning. Om du är intresserad av internationellt arbete finns det stora möjligheter för dig! Inom staten finns det ett sjuttiotal myndigheter som har ett utlandsuppdrag, bland annat Sida och Utrikesdepartementet med Sveriges alla ambassader. Om du har siktet inställt på en specifik arbetsplats eller typ av tjänst inom staten så kan en annan statlig tjänst fungera som en språngbräda. Statliga arbetsgivare värdesätter nämligen erfarenhet av det arbetssätt som kännetecknar alla statliga jobb; till exempel kunskap om offentlighetsprincipen och att arbeta i en verksamhet som styrs av regeringens regleringsbrev. De som redan arbetar inom staten uppskattar att deras arbetsuppgifter är samhällsbyggande. Många tycker också att det finns en samarbetskultur på jobbet och balans mellan arbete och fritid.

Våra värderingar

ST är fackförbundet för dig som väljer att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag. Vi organiserar anställda inom myndigheter, statliga bolag, stiftelser samt universitet och högskolor. Vi har 95 000 medlemmar och är därmed det största förbundet inom den statliga sektorn. Vi erbjuder ett studentmedlemskap som räcker hela studietiden. Medlemskapet kostar hundra kronor och ger fördelar såsom: - Intervjuträning - CV-granskning - Rabatterat medlemskap första året som yrkesverksam - Fri tillgång till arbetsrättslig rådgivning - STs medlemstidning Publikt - Möjligheten att ansöka om internationella STs stipendium - Yrkesföreläsningar och studiebesök



Utställare erbjuder ej kontaktsamtal